Verkiezingen 2023

30 november 2023

Verkiezingen 2023

Foto: Esther van Driel / mijn I phone

Nu de verkiezingen weer achter de rug zijn, het politieke landschap in Nederland weer totaal veranderd is kijken we terug op de campagne 2023. We hebben fijne gesprekken gevoerd; we zijn in Brielle op de markt geweest en bij de Action in Brielle, we hebben  in Rockanje gestaan op de markt en in Hellevoetsluis, Lieke van Rossum ( stond op de kandidatenlijst  voor de 2e kamer) heeft ons gesteund en is vanuit Delft naar Voorne aan Zee gekomen hiervoor. De SP afdeling Voorne aan Zee telt  ongeveer zo'n 120 leden, waarvan ongeveer 10 % actief heeft meegedaan in deze campagne.

Vanuit het landelijke SP  zal er een evaluatie van de 2e kamer verkiezingen  plaatsvinden, waarschijnlijk kunnen we in februari 2024 hiervan de uitkomst verwachten en hopelijk kunnen we daaruit lessen gaan trekken voor de toekomst.

Januari 2024 zal er een lokale ledenvergadering georganiseerd worden waarbij : “ De Europese verkiezingen”” op het programma komen te staan + we zullen  geïnteresseerden zoeken die naar het voorjaarscongres willen gaan.

Mocht U kunt ideeën hebben voor lokale acties of wilt u reflecteren op de verkiezing -uitslag   dan kunt u dit via  het contactformulier naar ons doorsturen.

Reacties

Ja de verkiezingsuitslag was teleurstellend , vooral het opstappen van Lilian Marijnissen heeft me erg aan gegrepen . Haar opvolger , Jimmy Dijk heb ik tijdens de debatten gevolgd gisteren en hem ook bij het programma OP1 gezien . Ik heb wel geloof in hem .